Kuģa mehāniķa specialitāte

Dēls ir nolēmis pēc 9.klases mācības turpināt Jūrskolā un apgūt kuģa mehāniķa specialitāti.
Manos rados, draugos un paziņu lokā nevienam nav saistība ar darbu uz kuģa un jūrā vai ar kuģu rūpnīcām, ostām.
Labprāt palasītu kādas atsauksmes par Jūrskolu, par konkrētās specialitātes izvēli, par darbu uz kuģa, un par visu, kas ar šo tēmu saistās ...

mieriigais5 (2012-03-03 19:40)    1 par Jūrskolu neko nepateikšu, bet paziņa ir bijušais 1. kapteiņa palīgs, jau no padomju laikiem, kad tā bija elitāra profesija un jūrnieki ļoti labi pelnīja, stāstījis viņš ļoti daudz un reizēm mati ceļās stāvus, kas tur uz kuģiem notiek, bet rezumējot, profesija un darbs ir ļoti smags, psiholiģiski grūti saturēt kopā 4-6 mēnešus jūrā veču kompāniju, maigi sakot notiek košana tādā līmenī, ka tu pat iedomāties nevari, tāpat arī kautiņi savā starpā un ostās, un daudz arī dažādu citu čp, jo tā ir jūra, un arī tie jaunie puiši, kas viņiem bija uz kuģa pēc Jūras akadēmijas beigšanas, pēc pāris gadiem jūrā tomēr sāka skatīties, kur atrast darbu krastā, jo sievas pamazām iet prom, darbs grūts, veselībai ar par labu nenāk, un pailgu esi prom no savējiem, lai tādu darbu strādātu ir jābūt baigam fanātiķim un klaidonim jūrasvilkam, vai viņš tāds ir un to vēlas?, jo jūras romantika ir tikai kino.

Tessa (2012-03-03 19:45)      man paziistams puisis izmaciijas Liepajas jurasskola,tiesa,rezultata juru ta arii neiemiileja,strada ko citu.laikam,parak romantiski iztelojas profesijas ikdienu,galu gala,kugjojot, plashumi vinju nomaca.
specialitate ir laba,udenji nekad neizzhus.tatad,darbs bus.ja ne te,tad-piemacoties arzemes-tur.briivlaikos puishi piestrada uz zvejas kugjiem(kuri tiek),darbs ljoti smags.punjkjus nav ar ko noslauciit un tie sasalst,jo rokas ir gumijas cimdos un ar zivi.bet ta ir laba dziives skola.
berniibas draugs maciijas Riigas morehodka,turpinaja k-kur augstak(baidos samelot),redzeja pasauli,sapelniija naudu un tagad vinjam pieder takelazhas rupniica.
ja puika ir izlemis,lai iet.katra zinja,profesija ir viirishkjiiga,cik zinu,Liepaja pedagogu kolektiivs ir ljoti cieniijams un labs.da ij vispar,nez,man ir cienja pret jurniekiem.

jozolsen (2012-03-03 19:47)      Eiropā trūkst ap 20 000 jūrā braucēju.

mieriigais5 (2012-03-03 20:04)    1 tad lai puika iet, ja ir izlēmis, un par viņu tu uztrauktos arī tad, ja viņš strādātu citā profesijā, jo mātes vienmēr uztrauksies par saviem bērniem, tas ka jūrnieki trūkst ir nenoliedzams fakts, jo tā peļņa nemaz nesanāk tik liela par šo smago darbu, piemēram kapteiņa 1.palīgs, kas ir otrais cilvēks uz kuģa, var nopelnīt par reisu, kas ilgst ap pusgadu ap 20- 25 000 dolāru, nezinu kāpēc, bet pārsvarā viņus nolīgst par dolāriem, bet ir viens labums viņi nav rezidenti un nekādi nodokļi šai banānijai viņiem nav jāmaksā, bet ir otrs bet, kolīdz jūrnieki to piķi saņem tā ātri krastā notrallina, un atkal pliki iet jūrā:)

joens (2012-03-03 20:31)      Viena no profesijām, kas ļauj bez problēmām strādāt jebkurā pasaules malā. Zvejnieki laikam būs pati sūrākā jūrasbraucēju maize, uz tankera vai konteinervedēja varētu būt vienkāršāk.

Padomjlaikā jau visi tie 6 mēneši jūrā prom no mājām un ģimenēm bija tieši okeāna zvejniekiem (bāzējās Las Palmas), par tirdzniecības kuģiem gan informācijas nebija.

vilks28 (2012-03-03 20:43)    5 Ja,čalis grib ,tad lai iet . Ies neies jūrā , tā ir cita lieta. Tas ir normāls arods. Galvenai lai nav jurists ,vai psihologs,vai kas tamlīdzīgs.

mieru_tikai_mieru (2012-03-03 21:18)    2 mans brālis pēc izglītības ir kuģu mehāniķis. Tiesa, pabeidza Pēterburgas jūrskolu. Apbrauca pāris reizes apkārt pasaulei, kad parādījās ģimene - sameklēja darbu uz zemes.

kvarts (2012-03-03 22:33)      pa 6 mēneši jau reti kur tagad jūrā iet, maksimums 3....Eiropas kuģniecībās bieži vien pa mēnesim strādā...zinu vairākus mehus, visi ar dzīvi apmierināti,,,,

Horrors (2012-03-03 23:08)      Nav tik traki tagad. Ilgākais 2 mēneši jūrā, bet tik pat krastā, ja var tādu režīmu pavilkt, tad ir pat ok. Maksā arī normāli - tas gan ar kādu šiping aģentūru sadarbojās... iesaku Liepājas jūrskolu. Un darbs arī vienmēr garantēts, pat ja esi pilnīgs Pē. Nu pedālis v smisļe.

IngaGuna (2012-03-04 06:19)      dēls ir izvēlējies labu skolu, vajag atbalstīt. Iemācīsies arodu un nākotnē viņš varēs atrast darbu arī uz zemes-pieprasīts amats. pirmais pārbaudījums ir prakse, tas arī ļaus saprast patīk vai ne. Ja patiks darbs jūrā ir labas perspektīvas, ja turpinās mācīties tālāk. Laba izvēle.

Just_ (2012-03-04 09:06)      Kādas muļķības par to dzeršanu! Varbūt kādreiz uz padomju kuģiem tā bija, bet man radinieks brauc par mehāniķi uz norvēģu kuģa, un viņiem pat par vienas alus bundžas iedzeršanu izlidina no komandas. Alkohols kategoriski aizliegts. Toties maksā un baro pat ļoti labi. Par grūto darbu nesūdzas.

edmunds1969 (2012-03-20 21:58)    2 no personiskās pieredzes - rekomendēju. Bet stāsti par tiem kautiņiem ostās un uz kuģiem, par dzeršanām utt. - tas viss ir pasakas:) lai sauszemniekiem brašāk priekšā stādītos. Par vienu tādu gadījumu jūrnieka grāmatiņa vnk tiks atņemta un tās vietā izsniegta aviobiļete mājuplidojumam. Mehāniķa profesija (atšķirībā no stūrmaņa) ir lieliska ar to, ka tā ir izmantojama gan uz kuģa, gan krastā. Veiksmi viņam.

Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu