Pašizglītošanās tendences
Vai cilvēka „ pasaules izzina” ar gadiem samazinas(ka ieksejas „patiesības” sapratnes tendence),ja izzinas priekšmets nesaistas ar profesionālo darbibu?Ka mes spejam pienemt jauno (patieso),ja tas iet pretruna ar musu dzīves pieredzi,redzejumu,uzskatiem?
JurisK (2015-06-02 16:12) Kas ir funkcionālais analfabētisms? Briesmīga kaite, kas piemetās tiem, kuri netiek lidzi laikam. Ja runāt par t.s. garīgajām vērtībām, tad tur var vāvuļot gari un plaši, īpaši neiespringstot, pietiek tik palasīt tam domātas ´´gudras´´ gramatiņas.
aroganis (2015-06-02 16:25) Palasi Raini, viņam bija ko teikt Tava jautājuma sakarā!!!!
marselis (2015-06-02 16:39)
funkcionālais analfabētisms-,vardu dekodesanas spejas trukums -,radosa , priekstatu analogiju trukums,sad tad to saista ar domasanas funkcionalam spejam(biomehaniku),uzmanibas , atminas trukumu utl.
drizak seit iet runa par disfuncionalitati kada noteikta procesa(info apstrades un reprezentesanas),info plusmu pa vienu un to pasu celu-neironu mezgliem(ka vieglako un iemitako tacinu),si paradiba ir drizak , ka kompleks-,soc.kulturalais(stereotipi,ramji,tabu),biokimiskais (esanas paradumi,edienu kimija,piedevas utl.),fiziologiskais (ko funkcionalais kopums-kustibas un refleksijas vienveidiba),psihologiskais (ka ieradums-tolerance un vieglaka cela meklesana)...
nezinu vai to var pieskaitit pie patolog., Amerikas berniem dod pret to zales-,ka hiperaktivitates un uzmanibas trukuma sindroma arstesanai....
bet..., ne par patologijam, bet gan par veseligam butnem!-,ka tur ir?
marselis (2015-06-02 16:50)
Rainis-, tradicionals piegajiens,kad nav ko teikt vienmer tiek kads citets,ar noradi...,bet Peteris...ka pateica ,cepums vinam...
2 variants...,meklet literari,rakstiskas kludas
reti kad paradas individualas domas,kombinaciju plasums,
noteicosais peleciba un vienveidiba...
?kads kopejais guvums no sarunas?kads individualai guvums?
atrunaties-,es seit izklaidejos,un viss pasaule ir "bull sits"?
JurisK (2015-06-02 17:01) Tas pats jau vien ir - informācijas pārbagātiba, jau no mazotnes priekšā pāris ekrāni ar nesakarigu bilžu maiņu. Kāda tur vairs koncentrēšanās uz vienu no milzīgā daudzuma! Vai spēju vēlāk lasīt ar sapratni pietiekoši garus drukātus tekstus. Par jebkuru tēmu. Vai sakarīgi izklāstīt kādam citam savu domu. Funkcionālais analfabētisms vien ir. Mūsdienās jau no mazotnes sāk veidoties, vecākiem cilvēkiem rodās sava kūtruma pēc. Patoloģija tā diez vai ir, bet zini nu - smadzenes sarežģita struktūra, pilnīgi iespejams, ka var uzkārties tā pat kā kompis, ja tam iedod pārlieku daudz un dažādas komandas.
suns (2015-06-02 17:10) Pašizglītošanās ir apsveicama parādība, ja vien tendences neaizvelk uz bībeles vai citu līdzīgu grāmatu izzināšanu vai dažādām astrālām un citām neizmērāmām un nepierādāmām izpausmēm, jo parasti pašizglītošanās un pasaules izziņa - iekšējā vai ārējā - ar to arī beidzas. Cilvēkam pēkšņi šķiet, ka tas visu jau zina vai arī, ka ir kaut kas, kas ir pāri kaut kam, līdz ar to nav izzināms vai arī tas vairs nav tiesīgs kaut ko saprast un zināt vairāk.
suns (2015-06-02 17:19)
1
jauno UN patieso nav problēmu pieņemt, ja atrodas pierādījumi par tā patiesumu.
Ja par tendencēm, tad ar ne sevišķi pozitīvām sajūtām novēroju tos, kuru pasaules un sevis izziņa absolūti attālinās no jebkādas realitātes un cilvēks atrod izziņu dažādās absurdās vērtībās, tādejādi kļūstot par kārtējo liekēdi pie sabiedrības galda...
marselis (2015-06-02 17:47)
JurisK (2015-06-02 17:01)-,informācijas pārbagātiba?
vienmer ir bijusi info parbagatiba! no kopejas percepcijas cilv.spej fikseti sagremot 5% info,pareja nonak latentos slanos,
no milziga daudzuma bilzu?-,vai tad nav iespejams koncetreties uz vienas bildes detalu,strukturu,vienumu-,aktivu uzmanibu noturot ilgstosu laiku,neparlecot?!
Drizak seit varetu runat par neinteresetibu uz kaut ko koncentreties,ka radosa,gribas, pasdisciplinas trukumu?
garus drukatus tekstus-,...lasa ja ir interese,ja tie aizrauj-,taka speja seit drizazak veidojas no velmju grupam....
ar berniem butu sarezgitak-,jo tiem sakotneji tiek piedavats,ieaudzinats nepareizs modelis,nevelesanas cinities,pielikt pules,risanajuma meklesana alternativu -variacijas utl.,
berns ka mazs suklitis uzsuc visu,kas tiek tam piedavats-,bet vienveidigais,pasivais ari rada vina pasivitati,vienveidibu -,kura ka manifests (homeostaz.)mekle izeju,agresija un hiperaktivitate uz aru....
Rinkulis (2015-06-02 18:24)
Es teikšu tā...izziņas vēlme pēc būtības ar gadiem nemazinās, ir jāuzdod cits jautājums - kas vispār šo vēlmi izzināt rada? Neatkarīgi no vecuma - ir cilvēki, kas grib zināt (varētu to pat nosaukt - atkarība no zināšanām atsevišķos gadījumos) un ir tādi, kam viss vienalga. Par tiem viss vienalga - pat inteliģenās (šķietami) ģimenēs tādi ir sastopami - viņam ir labi (pamatvajadzības apmierinātas, pleasure centrus spēj kairināt realitātes šovi - viss super.
Tagad aplūkojot, tos, kas izzina - nav pat svarīgi kādā jomā, jomas var būt gana daudzveidīgas. Ir jāizdala viena lieta - jāanalizē motivācija - kāpēc tas tiek darīts - un šeit ir divi diezgan izplatīti varianti: A) cilēkam patīk zīmēties citu priekšā (tādā veidā viņš kompensē kaut ko no savām mazvērtībām) - nu ir tādi vsjeznaikas kuri vienmēr mēģinās kādu pārtrumpēt, B) cilvēks no tā gūst baudu, gandarījumu apmierinājumu - no fakta, ka viņš ir uzzinājis kaut ko jaunu, kaut ko izpratis (nu tas pats ego boost jau vien ir, ja ieskatās dziļāk, bet tomēr).
Tagad jautājums - a kā kultivēt to, lai "mācoties" būtu bauda? Atbilde ar nav tālu jāmeklē - ir vajadzīga pozitīva atgriezeniskā saite, vai gluži otrādi - noliedzošas darbības rezultātā - negatīvas sekas - ar vienvārdsakot motivācija, kas ielikta jau bērnībā. Nu nezinu - šobrīd idiotiski piemēri nāk prātā - no sērijas, ja tu nemāki uzsiet āķi, tad tu nevari noķert zivi, bet tad, kad tu esi iemācījies uzsiet āķi, un tev uzķerās tā zivs (teiksim 5 - 6 gadīgam sīcim), tad ir skaidri redzams - kā līdz tai zivij nonāk. A kā mēdz cilvēki darīt - o reku bērnu makšķerīte, kur viss jau gatavs - izpako un makšķerē - nu tā ir kā rotaļlieta un attiecīga pieeja. Otra galējība ir sūri grūti strādājušie bērni (parasti laukos), kam nekad nav bijis pozitīvais reinforcements.
Nu tas tā - pafilozofējot par tēmu un nepretendējot uz zinātnisko precizitāti...
Otrais jautājums, cik saprotu, saistās ar indivīdiem, kas nepieņem moderno pa
marselis (2015-06-02 19:15)
Rinkulis (2015-06-02 18:24) viedokli
ta varetu teikt,ka nemazinas,vienigais varbut aktivitate un cikliskums dots sagremosanai
? kas tad so velmi izzinat rada?-,domaju ka tas ielikts genetiski-energetiska struktura ka virziba progresija!
seit nebija doma iedzilinaties psihotraumas un sevis kompensacijas,ka ari ego-,
ja dzili izprot ego butibu-,tad abas ta kajas ari veido-izzinasana.
ta tas ir ar zivim un makskerem,..motivacija,tad redzet ka zinasanas strada....
tas viss butu skaidrs...,
vairak seit akcentet gribejas uz to pienemsanu un nepienemsanu,...
ne no visam zivju kersanam var izvilkt tuleteju ,acimredzamu,saraustamu zivs miesu kilogrammos...
ir lietas smalkas,kas strada pietiekosi netiesi....
dazi runa tikai par prastiem piemeriem-,pieredzi (taustamo)
bet ka ir ar kvantiem,plazmu utl.-,tas izskan lidzigi ka bibeles vai astralo paradibu studijam?
VECA_PIEPE (2015-06-02 19:30)
7
Tas ir briesmīgi, ja cilvēka "pasaules izziņa" aprobežojas tikai ar Google kopypastēšanu un kopypastēšanas tendence ar gadiem ne mazinās, bet gan maniakāli pieaug regulāri augošā secībā,...kas "iekšējās patiesības sapratni" tendē uz vēl lielāka apjoma kopypastēšanu,...pilnībā aizverot sapratni vienkāršībā,... vairojot bezspēju sava- personiska viedokļa izteikšanai, balstoties uz argumentiem par jebkuru tēmu.
Šāda veida tendence iet pilnīgā pretrunā ar patiesību,...kamēr tā aiziet čaurasmismā!,...tendence bēdīga, pat ļoti bēdīga.
Rinkulis (2015-06-02 19:45) Nu es domāju, ka tad kad protoplazma sakvantējas (kosmisko tārpu vēderos), tad iestājas totāls kapec, venlaicīgi izsaucot ķēdes efektu, ka vairs nav nozīmes izziņai un cilvēka, kā indivīda apziņa pārstāj savu būtību pārtopot totālā gaismā - absolūtajā apziņā, kas ir viszinoša un pilnīga - kam nav vairs ko izzināt.
marselis (2015-06-02 19:45)
4
VECA_PIEPE (2015-06-02 19:30) viedokl
paldies par individualo psihodiagnozi-,
tavi komentari vienmer saglaba savu bez vertibas patstavibu....
lietderibu-..., novatoriska , intelektuala,
prata virtuoze, akrobate...?
marselis (2015-06-02 19:54)
Rinkulis (2015-06-02 19:45) viedokli -,saprati manas domas uz prieksu!
bet par to runa visas religijas,filosofijas?uz to sliecas zinatne
jedzienos par evoluciju gam forma,gan energetiskas strukturas!
seit es iesaku sarumu par piezemetam (forma) lietam,
kur vel pastav ego lidzdaliba .
Neesmu_Alise (2015-06-02 20:33) Viss ir skaisti, tomēr neaizmirsīsim cilvēciskā faktora nozīmi - kad kāds ģēnijs vai psihopāts negaidīti parauj sviru/ stop krānu.......un Pasaules virzība aiziet pa labi, kreizi, vai noiet pa burbuli.......
vikinga (2015-06-03 06:50) 1 Pieturoties pie tēmas, man personīgi izziņas vēlme nemazinās, laikam jau ja cilv€kā tas ir ielikts, nekāda uguns to neizsv€pēs. Protams sadzīviskais mutulis brīžiem rauj sevi iekšā, bet vienalga atgriežos pie pamatjautājumiem, saprotot ka patiesības nav ir tikai ceļš.:-)
marselis (2015-06-03 08:14)
vikinga (2015-06-03 06:50) viedoklis
sadziviskais mutulis-,ta ir,
mes biezi uzkaramies uz sikumiem,provokacijam, laujamies, lai "nograuz musu uzmanibas rokas."...
grauzeji?
vai vajums,ka parbaudes eksamens?
vai "cinas spele" starp "balto-melno",ka proces-cels un velme vienoties?
limonija (2015-06-03 12:22)
1
"Sadziviskais mutulis-,ta ir,
mes biezi uzkaramies uz sikumiem,provokacijam..."(c) Tā ir - patiešām. Tā bieži vien nonievātā sadzīve mūs dažkārt eksaminē ne pa jokam un liek progresēt - gribam to vai negribam. Ir lietas, kas jākārto, jārisina, jāmeklē palīdzība no malas, ja pašam/ai nesanāk. Tā arī ir attīstība:) Bet ir cilvēciņi, ka sēž, atvainojiet, paši savos s..os un čīkst - es jau neko nevaru izdarīt...
Liivija (2015-06-20 22:06)
Daļa cilvēku vēlas pašizglītoties līdz mūža beigām, bet daļa pārstāj to darīt, tiklīdz ieguvuši pirmo diplomu.
Tagad moderni ir izzināt sevi, atrast un saprast, kas galu galā es esmu. Viena no iespējam ir to darīt ar socionikas palīdzību - zinātni par cilvēka raksturu - viņa visstiprākām pusēm un arī ne tik spēcīgām. Saprast attiecības ar cilvēkiem sev apkārt. Un uzzināt savsatarpējo attiecību nesaskaņu iemeslus.
Vari ieiet www.socionikaskola.lv vai iegādāties grāmatu: "Atrodi sevi". Un tu varēsi noteikt savu rakstura tipu, atrodot vienu no 16.
Zināšanas, ko sniedz socionika noder ikvienam un vienalga kādā vecumā.