Aritmētika
Aritmētika - jautājumi un diskusijas
Kurš prot atrisināt teksta uzdevumus 7 klasei? (19)
Vai arī - kāpēc mēs nevaram palīdzēt saviem bērnien tos atrisināt? Skatos teksta uzdevumu krājumu 7 klasei un secinu,ka daļa no šiem uzdevumiem padomju laikos skaitījās neatrisināmi,jo trūka kāda vajadzīgā lieluma. Bet ...
Vai arī - kāpēc mēs nevaram palīdzēt saviem bērnien tos atrisināt? Skatos teksta uzdevumu krājumu 7 klasei un secinu,ka daļa no šiem uzdevumiem padomju laikos skaitījās neatrisināmi,jo trūka kāda vajadzīgā lieluma. Bet ...
Man gan nesanāk salikt tos vienādojumus pareizi - mēģināju, sanāca negatīvs laiks :D No skolas laikiem neko vairs neatceros, pat ne bērna ne.
Mēģināju ar mainīgajiem, sapratu, ka ir šaize.
Pēc tam ar vienkāršu piemeklēšanu un ne tik sarežģītu pamatojumu kā diamond, tas prasīja 1 minūti ar visu pārbaudi. Ja pareizi atceros, tad tā, protams, drīkst darīt, tikai jēgu tādam skolas uzdevumam neredzu... ··· Aritmētika: Kurš prot atrisināt teksta ... lasīt visu diskusiju (19 atbildes) »
mentālā aritmētika (3)
vai kādam ir personiskā/pastarpinātā pieredze ar šādām nodarbībām un to efektu?
vai kādam ir personiskā/pastarpinātā pieredze ar šādām nodarbībām un to efektu?
teicams efekti
acimredzami domasanas efektivitates pieaugums(grandiozi),ka ari turpmaka dzive citi rtezultati,prats par-formatejas no instrukciju lasisanas un individualo-radoso,
IT ,programmetajs bez tas ka "tuksnesi"
(taja daudz limenu ,Bern. rek. galva utl.)-, sarezgitak-geomeriska ,3D formatesana).
Kaut ka neatbalstu "iezubrisanas" principu,
- reizr.,form. kalsana no galvas,tas pieejamas neta. Domāju, ka Marijas Montesori metodika kaut ko tādu atbalsta. Bēni ļoti agri sāk galvā rēķināt un veiksmīgi operē ar lieliem skaitļiem(tūkstošiem - 5 gadu vecumā). ··· Aritmētika: mentālā aritmētika lasīt visu diskusiju (3 atbildes) »
Kā bērnam iemācīt reizināšanu un dalīšanu? (20)
Varbūt kāda māte var ieteikt-kā bērnam pareizi un ātri iemācīt reizināšanu un dalīšanu.
Varbūt kāda māte var ieteikt-kā bērnam pareizi un ātri iemācīt reizināšanu un dalīšanu.
katram ir individuala daba....
neiet runa par reiz/dal.tabulam,ko velams zinat no galvas
pareizas metodes ir visas,ja gala rezultats ir pareizs
atkarigs no artruma,kas nosaka procesa augstako pilotazu
tas lidzinas, kad tris matematiki pie tafeles darbojas -,visiem pareizs rezultats-,bet formulas,pieeja un tehnika dazada,daz vienkarsi un atri atrisina,cits mokas garas slejas....
to ta nav iespejams vestulveida izstastit-,....ir dazadas pieejas pie skaitliem,to jedzieniem un projicesanas,dazi tas sasaista ar simboliem,augliem darzenie,krasam,skanam utt.,
tiesi tapat-,skaitlu miksesana,-,reizinasanas dalisana
vai pilnas gruppas ,vai saskelsana gruppas, vienibas
veselo atmesana,desmitos,simtos,tukst,milj.,
reizinasana,dalisana dazadu tabulu,stabu,vei citos veid...
jaskatas ,kads bernam princips pieejamaks,sadziviski,logiski uztverams
tad jarada principus,ka tas darbojas!
matematika -,ta ir simfonija! cik vecam bērnam? Sviests ... tas ir jādara (to vajadzēja darīt un tu vari mierīgi to darīt, kamēr tevi vēl dzird) ikdienā, ejot pa ielu, skaitot mašīnas, policistus, mājas, reizinot, virtuvē pie galda ar reāliem āboliem, tos skaitot utt. Ja tev pašai "iekšā" tas nav, nav prāta, ne sajēgas ap ko lietas grozās, nu tad nekā. Vari nopirkt piemēram veikalā kaut ko - kartupeļus, piemēram ... Mācīju abus pēc matemātikas špikeriem, ko savulaik biju nopirkusi Rozes grāmatnīcā. Iedevu, lai mācās un pēc tam atprasīju - katru dienu pa vienam ciparam, reizinājumā ar pārējiem. Skaitļus izvēlējos augošā secībā (sākumā ar divi, nākamajā dienā 3, pēc tam 4 utt.) Kur kas aizķērās, uzreiz veidoju asociāciju virkni, kas palīdz atcerēties, piemēram, 6x8=48, skan kā pantiņš; 7x8=56 - pašai visgrūtāk šo bija atcerēties, to arī puikam teicu, vēl klāt pieliekot - visgrūtākais ir viegls, jo 7 un 8 ir viens aiz otra, tāpat kā blakus esošie 5 un 6) Protams, katram reizinājumam asociācijas nevar domāt, tas tikai vēl vairāk saputros, bet tās pielikt tikai tad, kad jau pa lielam reizrēķinu atcerās, tik dažās vietās ķerās. savulaik, kad mani bērni sāka iet skolā, skolotāji lūdza mājās speciāli neko nemācīt, jo !!! ir speciālas metodikas attiecīgajiem vecumiem ko un kā mācīt... mazums kas vecākiem ienāk prātā , ja bērns atpaliek no saviem vienaudžiem, tad tas jau ir cits jautājums, bet arī tad labāk aprunāties ar skolotāju. ··· Aritmētika: Kā bērnam iemācīt ... lasīt visu diskusiju (20 atbildes) »