Kurš prot atrisināt teksta uzdevumus 7 klasei?

Vai arī - kāpēc mēs nevaram palīdzēt saviem bērnien tos atrisināt?
Skatos teksta uzdevumu krājumu 7 klasei un secinu,ka daļa no šiem uzdevumiem padomju laikos skaitījās neatrisināmi,jo trūka kāda vajadzīgā lieluma. Bet tagad viss tiekot risināts ar kautkādām interesantām metodēm,kuras liela daļa skolēnu nespēj saprast. Tādus skolēnus es pazīstu ļoti daudz. Līdz ar to viņiem tiek liegta iespēja iegūt jebkādu profesionālu izglītību. Sekas ir varen bēdīgas. Daudzi bezcerīgi liktenīši raujās uz ārzemēm,lai varētu nopelnīt sev cienīgu iztiku. Pie mums apgūt kādu specialitāti bez šīs matemātikas nav iespējams.

Jautā Hustler_ 2012-05-27 12:24

fargo  1   Varētu kādu piemēru ar neatrisināmu uzdevumu? 2012-05-27

sandra1111  1 1 Tu mācījies augstāko matemātiku? es personīgi-NĒ.Vienkārši nošpikoju,,, 2012-05-27

Speciaalists69  1   Uzdevumu studijā.
Bet vispār - šitāda tipa uzdevumiem (tip pietrūkst kāda elementa) bija savas zāles. Tādas iespējas gan, šķiet, skatīja videnē, nevis 7. klasē
2012-05-27

LaPPa  1   Meitas 7.klases matemātikas uzdevumus, pēc viņiem mācītajām metodēm, atrisināt nemāku.Rezultātu aprēķinu pēc mūsu padomijas laikā mācītā,bet paskaidrot bērnam-kā tas rezultāts radās,lai viņa ar saprastu,nemāku! Nācās meklēt privātskolotāju. 2012-05-27

Speciaalists69  1   Hustler_ (2012-05-27 13:42). Nu šiten javna ir drukas kļūda.
LaPPa (2012-05-27 13:44). Vot tā mēdz notikt. Nācās man reiz 3. vai 4. klases bērnam stāstīt kādas 8. klases tēmu. Ar argumentāciju, lai, ja kas, var risinājumu aizstāvēt pie skolotājas. Un piebildi, ja skolotājai kas nepatīk, labprāt uzklausītu "pareizo" risinājumu. Beigās izrādījās, ka 4/5 klases neko nebija vispār uzrakstījuši, uzdevuma izskatīšanu atcēla un pārgāja pie nākošās tēmas.
2012-05-27

LaPPa  1   Nav runa par izdevīgumu,bet par uzskatāmu piemēru,ka Izglītības ministrijai nav ne mazākas nojausmas, ka izstrādatā metodika nesaskan ar bērnu apgūtprasmi. 2012-05-27

I_am_so_  1   man šķiet, ka šajā uzdevumā ir vnk zacepka, bet moš arī jau vairs sen neko nesaprotu. :DDD skolas laikā šausmīgi nepatika teksta uzdevumi. bija skaidrs, ka atrisinājums un tā smagums vai vieglums bija atkarīgs no pareiza nezināmā definēšanas un pareiza vienādojuma sastādīšanas. ar to man vnm bija problēmas.

ja par šo uzdevumu, tad sanāk, ka pirmais traktors kustas 8 reizes ātrāk par otro.

8x + x = 180 min (3 stundas) kopā ir 9x = 180, kur x = 20 min. ja pieēnm to, ka ātrākais traktors uzrok sava lauka pusi un gaida lēno, tad pirmais 20 min uzar savējo pusi, bet lēnajam vajag 160 min.

20 min (x) + 160 min (8x) = 180 min

tas nozīmē, ka ātrais traktors visu lauku uzars 40 min, bet lēnajam vajag 320 min (5 h 20 min).

ja lauka uzaršanai ātrajam traktoram vajadzēs 1 h (tas ir 40 min + 20 min), tad lēnajam tam vajadzēs 320 min + 8 x 20 min, kas ir 480 min vai 8 stundas. no šejienes tad arī ir tas apgalvojums, ka viens no traktoriem strādā par 8ņām stundām atrāk nekā otrs.

un kas te ir tik šausmīgs tajā uzdevumā. vienīgi nez vai tas ir 7tās klases līmeņa uzdevums.
2012-05-27

daimond      :)loģiski domājot labākajam traktoram šis darbs aizņems 3+vēl x stundas. pamēģināsim iesākumā vai neder 3+1 stunda-tad pa 3 stundām tas būs uzaris 3/4lauka. paskatīsimies cik tad otrs pa 3 stundām spēj uzart-ja 3+1+8=12h/uz visu lauku otram pašam vienatnē..!? Kā redzams- pirmais loģiski pamēģinātais pieņēmums izrādījās pareizs- 1. pa 3h uzar 3/4 lauka, +otrs pa trīs stundām uzar 1/4, tad kopā=4/4lauka=viss lauks kopā uzarts pa 3h, un gan jau kāds varētu to izteikt sakarīgā vienādojumā ar x un y..!?;) 2012-05-27

Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Twitter Draugiem Facebook Google+ uz e-pastu
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu