Kurš prot atrisināt teksta uzdevumus 7 klasei?

Vai arī - kāpēc mēs nevaram palīdzēt saviem bērnien tos atrisināt?
Skatos teksta uzdevumu krājumu 7 klasei un secinu,ka daļa no šiem uzdevumiem padomju laikos skaitījās neatrisināmi,jo trūka kāda vajadzīgā lieluma. Bet tagad viss tiekot risināts ar kautkādām interesantām metodēm,kuras liela daļa skolēnu nespēj saprast. Tādus skolēnus es pazīstu ļoti daudz. Līdz ar to viņiem tiek liegta iespēja iegūt jebkādu profesionālu izglītību. Sekas ir varen bēdīgas. Daudzi bezcerīgi liktenīši raujās uz ārzemēm,lai varētu nopelnīt sev cienīgu iztiku. Pie mums apgūt kādu specialitāti bez šīs matemātikas nav iespējams.

fargo  1   Varētu kādu piemēru ar neatrisināmu uzdevumu?

sandra1111  1 2 Tu mācījies augstāko matemātiku? es personīgi-NĒ.Vienkārši nošpikoju,,,

Speciaalists69  1   Uzdevumu studijā.
Bet vispār - šitāda tipa uzdevumiem (tip pietrūkst kāda elementa) bija savas zāles. Tādas iespējas gan, šķiet, skatīja videnē, nevis 7. klasē

LaPPa  1   Meitas 7.klases matemātikas uzdevumus, pēc viņiem mācītajām metodēm, atrisināt nemāku.Rezultātu aprēķinu pēc mūsu padomijas laikā mācītā,bet paskaidrot bērnam-kā tas rezultāts radās,lai viņa ar saprastu,nemāku! Nācās meklēt privātskolotāju.

Speciaalists69  1   Hustler_ (2012-05-27 13:42). Nu šiten javna ir drukas kļūda.
LaPPa (2012-05-27 13:44). Vot tā mēdz notikt. Nācās man reiz 3. vai 4. klases bērnam stāstīt kādas 8. klases tēmu. Ar argumentāciju, lai, ja kas, var risinājumu aizstāvēt pie skolotājas. Un piebildi, ja skolotājai kas nepatīk, labprāt uzklausītu "pareizo" risinājumu. Beigās izrādījās, ka 4/5 klases neko nebija vispār uzrakstījuši, uzdevuma izskatīšanu atcēla un pārgāja pie nākošās tēmas.

LaPPa  1   Nav runa par izdevīgumu,bet par uzskatāmu piemēru,ka Izglītības ministrijai nav ne mazākas nojausmas, ka izstrādatā metodika nesaskan ar bērnu apgūtprasmi.

I_am_so_  1   man šķiet, ka šajā uzdevumā ir vnk zacepka, bet moš arī jau vairs sen neko nesaprotu. :DDD skolas laikā šausmīgi nepatika teksta uzdevumi. bija skaidrs, ka atrisinājums un tā smagums vai vieglums bija atkarīgs no pareiza nezināmā definēšanas un pareiza vienādojuma sastādīšanas. ar to man vnm bija problēmas.

ja par šo uzdevumu, tad sanāk, ka pirmais traktors kustas 8 reizes ātrāk par otro.

8x + x = 180 min (3 stundas) kopā ir 9x = 180, kur x = 20 min. ja pieēnm to, ka ātrākais traktors uzrok sava lauka pusi un gaida lēno, tad pirmais 20 min uzar savējo pusi, bet lēnajam vajag 160 min.

20 min (x) + 160 min (8x) = 180 min

tas nozīmē, ka ātrais traktors visu lauku uzars 40 min, bet lēnajam vajag 320 min (5 h 20 min).

ja lauka uzaršanai ātrajam traktoram vajadzēs 1 h (tas ir 40 min + 20 min), tad lēnajam tam vajadzēs 320 min + 8 x 20 min, kas ir 480 min vai 8 stundas. no šejienes tad arī ir tas apgalvojums, ka viens no traktoriem strādā par 8ņām stundām atrāk nekā otrs.

un kas te ir tik šausmīgs tajā uzdevumā. vienīgi nez vai tas ir 7tās klases līmeņa uzdevums.

daimond      :)loģiski domājot labākajam traktoram šis darbs aizņems 3+vēl x stundas. pamēģināsim iesākumā vai neder 3+1 stunda-tad pa 3 stundām tas būs uzaris 3/4lauka. paskatīsimies cik tad otrs pa 3 stundām spēj uzart-ja 3+1+8=12h/uz visu lauku otram pašam vienatnē..!? Kā redzams- pirmais loģiski pamēģinātais pieņēmums izrādījās pareizs- 1. pa 3h uzar 3/4 lauka, +otrs pa trīs stundām uzar 1/4, tad kopā=4/4lauka=viss lauks kopā uzarts pa 3h, un gan jau kāds varētu to izteikt sakarīgā vienādojumā ar x un y..!?;)

zikeris      Saskaitāmos mainot vietām summa nemainās. Ar to ari sākās elementārā un augstākā matemātika. Te nekas nevar iet kopā. Tāpēc jau nav jābrīnās ka ierēdņos ir tikuši jauni šmurguļi, kuri no dzīves neko nejēdz, bet likumus un prasības uzzstāda tādas no kurām pašiem nekādas saprašanas. Un paši pēc tam nesaprot kā to izpildīt, un realizēt dzīvē.

_Martini_      Nu, tā ir 2 vienādojumu sistēma ar 2 nezināmajiem... Tātad - atrisināma.
Man gan nesanāk salikt tos vienādojumus pareizi - mēģināju, sanāca negatīvs laiks :D

GarlaikotsLaucinieks      No skolas laikiem neko vairs neatceros, pat ne bērna ne.
Mēģināju ar mainīgajiem, sapratu, ka ir šaize.
Pēc tam ar vienkāršu piemeklēšanu un ne tik sarežģītu pamatojumu kā diamond, tas prasīja 1 minūti ar visu pārbaudi. Ja pareizi atceros, tad tā, protams, drīkst darīt, tikai jēgu tādam skolas uzdevumam neredzu...

epinsh      Viens no traktoriem lauku var uzart 4 stundās, bet otrs 12.
Atrisinājums varbūt nav gluži triviāls, bet nekas sarežģīts tur arī nav.

Atslēgas frāze - kvadrātvienādojums.

008      Man sanāca kvadrātvienādojums - x2 - 10x +24=0

no kā atbildes kā epinsh - 4 h un 12 h :)

Fiasko      Varēja iztikt bez kvadrātvienādojuma.
i am so izrēķināja, ceļš ar paskaidrojumiem, bet pareizs.

1 un 8 stundas. Primitīvs dubultvienādojums:

x+y=3
x=8y

Matemātiķi atradušies, ņūtona binoma piekritēji.

A34      Man šķiet 8.klase;

x tik stundās pirmais uzar visu
x+8 tik stundās otrais uzar visu
1/x +1/(x+8) jeb 1/3 tādu daļu darba padara abi traktori, strādājot kopā stundas laikā

un atrisina vienādojumu

av2      es maaciijos arii aukstaako matemeetiku, un, passam ssodien jaabriinaas, bija lloti intresanti. Laikam atkariiks no taa, kas maaca to vissu. 7 klasee nekaa sarezzggiita nebija, cik atceros. Ja matemaatikas/ggeometrijas stundas nekaveeji, tur nebija ko dariit sevisskki, lai dabuutu tos 5-ceniekus.(krievu laikos tas bija).Kaa ir ssodien, gruuti teikt.

Līdzīgi jautājumi
Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu