"vispārējā" augstākā izglītība?
Ko tieši domā tie cilvēki, kuri "izdomā"/akreditē kaut kādas izglītības noteiktā specialitātē? Tie ir kaut kādi normatīvi, kuriem jāseko, veidojot akreditētās programmas? Labi, bet KAS normatīvus izstrādā?Nu teiksim, tas ir normāli, ja PAMATprofesijā nepieciešamo kredītpunktu skaits ir par vienu lielāks kā pilnīgi šai profesijai beznozīmīga mācībpriekšmeta skaits? Bet svešvalodai ir 2x vairāk? Labi, to vēl kaut kā var saprast, bet vienalga. PAMATPROFESIJĀ, primajā gadā ir.. kontaktstundu zem desmitās daļas. Ir okei tā?
Vai ekonomikai ir arī par 1 mazak? Es negribu tuvāk stāstīt, es par principu, jo NESAPROTU. Trīs gadi, bet PROFESIJU mācīs labi ja SEPTĪTO DAĻU no tur pavadītā laika. Priekš kam? Kas ir to izdomājis? Es nevainoju skolu, kāds tacu to "izdomā", dzer kafiju ar bulciņām no rīta, sēž pie sava acer`a un "izdomā". Varbūt fizmatiem pasniegsim bioloģiju? Priekš KAM? Laiku kavēt, sev un citiem. Visiem.
Es, dabistiski, visam piekrītu, jo vajag "korkas", tāpēc īpatnēji klausīties par... nu, to VAR "vajadzēties". Ko tas nozīmē? PRIEKŠ kam to darīt? Izauklēt kārtējās neprašas? Nav vieglāk vnk SAMAKSĀT un nekavēt ne manu, ne pasniedzēju laiku, rakstot kaut kādus nevienam nevajadzīgus darbus nozarēs, kuras nekad nebūs nepieciešamas?
"vispārējā" izglītība? 90% no laika būtu jāpavada domājot par mērķa profesiju, par LIETU. Par to, kas BŪS jādara, nevis kaut kādu tiem cilvēkiem nemūžam nevajadzīgu ekonomiku vai vēl visādām dabas blakusparādībam. Nē? Ta nav?
Smaidona 2 Un tagad,dēls,ātri atpakaļ uz 5. klasi,mācīties sacerējumu rakstīt.
lar_unuruur Priekš kam sacerējumu, meit?
Belvedera Piekrītu autoram.Pati mācījos un arī dēls koledžā mācījās.Pēc mūsu uzskata,gandrīz puse bija ūdens liešana,lai tikai pastieptu garāku mācību laiku un taisītu naudu.Profesija kā tāda tika apgūta nosacīti.Pārējais,ko mācījāmies,savu mūžu nebūs vajadzīgs.
Pele_chiibaa
1
sāpe baigā, bet kur ievads, kur kāpinājums, kulminācija, da i nobeigums?
nu niko nesapront tai sāpē :DD
lar_unuruur Pele_chiibaa> spēlēsimies? meklēsim čības VIENU tēmu, kurā būtu "ievads, kāpinājums, kulminācija un "da i nobeigums"". VIENU!:) Ir? Atraksti linku. Būsi paslavēc dzīvnieciņ.:)
garaamejoshais Tas ir lai tev plashaaks redzesloks buutu, jo Tu darbaa saskarsies arii ar paareejo ku Tur maaca, vairaak vai mazaak, bet taa buus...
Hara
Nu man bij tā - piecus gadus mācījos specialitāti, kura man šobrīd abzalūti neinteresē. Tagad mācos pavisam citu -daudz advancētāku, turklāt taustāmu labumu atlaižu veidā (uz jauno mācību) dēļ iepriekšējās neesmu dabūjis.
Tai pat laikā esmu svēti pārliecināts, ka, ja nebūtu tos 5 gadus mācījies, bet būtu, piemēram iznēsājis kokteiļus vai cilajis lāpstu, vai kautvai pārdevis acerus - fig es tagad varētu mācīties to, kas man tiešam patīk. Es būtu cirvis.
Vot tam, manuprāt vajag to "vispārējo". To specializētu katrs kam galvenais nav "atsēdēt" un "nosačkot", pats apgūs.
Hara
Oi, nu labi - varēju arī vienkāršāk - pusei no tiem, kas pabeidz videni/pamatskolu, nav pilnīgi nekādas sajēgas ko viņi vēlas darīt tālāk. Vēl pusei no otras puses ir pilnīgi aplama sajēga, kura mainās nakamo 5-10 gadui laikā. Tāpēc vajag iemācit cilvēkam domāt, lai pēc tam viņš pats izdomātu kur, kas un kapēc.
A ja runājam par variantu, ka domāt negrib vai nespēj pietiekami skaidri padomāt, lūdzu - jebkura arodene parādīs, liks pierakstīt, pēc tam vēl caur pamatīgu praksi izdzīs, kur arī veči neslinko uz specializēto apmācību - praktikantus tā tikai nodarbina (tiesa, ari izskaidro). Tur Tev vispārējo nekādu nevajag, Tev daže videni automātiski ieskaitīs, lai gan no videnes tur patiesībā ir tik cik vistas kaka.
VIZUAALAAmaaksla
Var jau pakāpties mazliet augstāk par "man vajadzēs", "profesijā vajadzēs"....
Izglītotam cilvēkam jāspēj vispārējo progresu virzīt. Ja viņš nespej tikt ar savu progresu galā, ko tur tālāk gribēt.
Hara samērā labu piemēru ar ķerru ieveda, izskatās,ka vajadzētu saprast, respondenta valoda uztverta.
:D:D:D:D:D:D
lar_unuruur
1
Nu, bet pareizi, ja nav sajēgas, tad nesauksim to par "tipa" augstāko izglītību. Tas arī saucas arodene. Cienījama un pareiza iestāde. Cilvēki mācas AMATU, nevis...(neizteikšos, cenšos atmest rupjību, jāmācas pat tas) Bet te, divas trešdaļas ir potenciāli... ATKAL bezdarbnieku, es nezinu, vismaz no turienes "ekonomistiem". Mans sašutums ira retorisks, protams, viss ir jāmāk, kā rakstīt savas domas, tā viņas uztvert, kā saprast procesus, tā viņus kaut kādā mērā virzīt, vismaz savējā microcosmosā.
Bet tā nekādus profus jūs neaudzinat, tā viņus vnk neizaudzināt. Tā tas nenotiek. Vot i viss.
Pele_chiibaa
lar_unuruur - nespēlēsimies, jo tā bij ironija par tēmu ;)
Man arī ir augstākā, ij arī bija kā jau visur "vispārējās"lietas jāapgūst.
Par to, ka "nafik" vajag ko tādu mācīties, uznāca brīžam pārdomas..bet galu beigās tiešām secinu - tā vispārējo lietu apgrābstīšana paplašina personas redzesloku, skatījumu uz lietām. Līdz ar to veidojas elastīgāka domāšana utt.
Pliku specialitāti var apgūt 1-2 gados. Bet ar to jau dzīve nebeidzas, ka Tev ir konkrētās zināšanas.
Man domāt, ka tieši tās vispārējās, ievadošās lietas ir tās, kas uzbūvē pamatus personas inteliģencei.
Var būt gudrs savā jomā, specialitātē, bet, ja neesi inteliģents..nu sorry, tādam iegūtā augstākā izglītība ir 0 vērtībā. Tas ir tas pats, kas iziet kaut kādus kursus un viss.
Labi - vēl var pastrīdēties par to, cik gan ir inteliģenti ir absolventi. Bet tas tomēr ir jau cits stāsts, jo neveiksmīga iznākuma problēma jau nav meklējama tikai a-skolas programmā.
Īsāk sakot - sausa specialitātes apgūšana vēl nenozīmē, ka esi izglītots cilvēks.
lar_unuruur
Nē, nē, nē .... nē, nē. Čīb` tavā un daudzu uztverē, "au`k`stākā izglītība" joprojām ir kā nokļūšana no vienas kastas, citā kastā, biji... kā nu viņus sauca... em.... šudras, tiki kšatrijos. Oj laime. NE! Profesija ira jāmāca, nevis morālistiski būt tuviem "klasē" ar kādu nebūs zociālo slāni. Amats pats par sevi to paredz. Tu paskaties uz tām simtu tūkstošu katru gadu "aukstāko izkklītību" iegūstošām čurciņām... un kas? Ko esam gatavi strādāt? PRIEKŠ kam ražot bezdarbienkus? Nah? Par inteliģenci. Es NEGRIBU(man nevajadzētu), lai mana grāmatvede būtu uzrakstījusi reperātu par ippsenu , gribu lai LIETA ir izdarīta. Brutāli? Neizglītoti? Pietiek raudzēt bezdarbniekus, pasniegt "`l`akreditētas studijas tikai "lai būtu"" Profus audzējat, nebirdiniet fizmatam smadzenes ar ekonomiku, kura turklāt ir pasniegta sākumskolas līmenī. NĒ!
"sausa specialitātes apgūšana vēl nenozīmē, ka esi izglītots cilvēks."
Būs tev zināt!:) kopš rakstības "apguves", ciuvēki SPECIALIZĒJAS, ļoti strauji, vieni vairs NEKĀDI nepaspēj līdz citiem, bet tā jābūt. Ta man liekas.... labi, bija vismaz diskusija. tas man patīk.
lapsaacijs_albiins
1
2000 gadu atpakalj, jau senie griekji zinaaja, ka cilveekam jaabuut harmoniskam,kas ietver praktisku, eetisku, esteetisku zinaashanu kopumu, lai cilveeks savaa pseido attiistiibaa, neaizraaptos liidz galeejiibaam. skola maaca ne tikai zinaashanas, bet paliidz ieguut VIEDUMU! un viedums sevii ietver zinaashanu KOPUMU,nevis specializaaciju vienaa shauraa profesionaalaa apmaaciibaa.
ok, izteikshos kinderu valodaa: ir GUDRI un ir vienkaarshi prasmiigi cilveeki.
turklaat, ja nemaldos, konkreetaa iestaade saucas AGROBIZNESA KOLEDZA.
vai sho vaardu salikumu arii buutu jaaskaidro? :)
lar_unuruur
2K gadu atpakaļ "grieķi", vispār neko nezināja. ellīnu vairs nebija, nu kā lībiešu, ja "you like it".
2,4-7tk gadus atpakaļ ļoti daudz ko stāstīja. Dikti atšķirīgu. Tā sauktie "senie grieķi" "zināja" ļoti daudz ko, tās bija pat atšķirīgas tautas valodā, ne tikai etniski, bet viņi bija "helēņi", vai Milēta, vai Efesa, tie bija un NEBIJA grieķi, bet ne par to, par apgalvojumu. ĻOTI dažādi grieķi uztvēra lietas.
Kinderu viedumu... iepaturi sevī, nu tā, pastāstot to, vai kaut ko citu.:)
To pēdejo atsauci... to tevi kāds sauca, vai kā? Maldīšanās... tam ir kāds sakars ar maldīšanos, vai vnk gribēšanu iedurt?
lapsaacijs_albiins
pedeejaas atsauces sakaraa- es NEKO neapgalvoju, es izsaku mineejumu. un TIKAI.
atgriezhoties pie muusdienu izgliitiibas - viss ir vairaak vai mazaak sakaartots liimenjos. pirmais-primitiivaakais- ir lai iedziitu cilveekam krokas smadzenees, lai vinsh peec tam taas varetu piepildiit. naakamais- jau augstaaks liimenis- kroku piepildiishana . treshais- kroku padziljinaashana. ceturtais- attieciigu kroku padziljinaashana UN piepildiishana ar specifiskaam zinaashanaam.
citiem vaardiem- var ``domaat `` ar II pentiumu un var ``domaat`` ar I 7 :)
barbarosa9
Oij, izlasiiju ko sarakstiija Hara, Pele,Lapsa.Uzliku dvieli ar ledu uz galvas.
Un Peli_chiibaa sapratu, ka ar brivju vieniigu tuvu varu kontakteet:)
Gudra meitene.
Man riebj tie filozofiskie traktati vairaak nekaa es pati tajos esmu ieintereseeta.
/apmaina ledu un iesleedz pulnigi tizlu no torrentiem nokachatiem filmu./
Vsjo, pilniiigiigsnpo uz jums visiem iestaajaas./
p.s. a skrobe vienalga par to, ka baaaani man uzlika pat tad, kad tikko biju visusbnavarotus uzmainjus biju nomaksaajusi.
Viss,arlabnakt!
nakc
Kā Tu vari zināt, kas tieši Tev būs vajadzīgs nākotnē un kas nē? Priecājies par vispusīgi iegūtu izglītību. Starp citu ir vispārēji standarti, kuri attiecās uz visām, piemēram, bakalaura programmām. Man kā dizainerei arī loģika īpaši nebija vajadzīga, bet no tā man gabals nav novēlies. Tieši otrādi...
Pirms stājies kādā mācību iestādē aizej pie programmas direktora un detalizēti iepazīsties ar programmas saturu un mācību sistēmu. Nepatīk, ej uz citu mācību iestādi.
Sastājās paši nezin kur studēt paši nezin ko un tad čīkst, ka mācību iestāde vainīga.
lar_unuruur
nakc> es ZINU, kas būs vajadzīgs. Kā? A "tā"! Tālāk... nepriecāšos, DAUDZ, stipri DAUDZ vispusīgāku izglītību iegūst pa VELTI, inetā... god` vārc`, tu pamēģini.:)
Pirms stājos, izpētīju krustam šķērsām, pat detalizēti, pat saturu. A`k`al - god` vārc`. Nepatīk? A visur tas pats. Konkrētā vieta tika izvēlēta dēļ noteiktiem iemesliem(kuriem ar tēmu nekāda sakara)
"ka mācību iestāde vainīga"
A par mācību iestādi, ja kas, es ne pušplēsta slikta vārda, lasīt vajag, kas tēmā rakstīc, uzmanīgāk. Ja kas.
Laachuks 1 Nu .. nenjemot veeraa to, ka no autora rakstiitaa neko nevar saprast :D :D :D , tomeer pievienojos vinjam - vispusiiga izgliitiiba un plashs skats uz dziivi ir laba leita, ja vien peec taas plashaas un vispusiigaas programmas jaunais cilveeks buutu speejiigs veikt tos uzdevumus, kurus paredz vinja apguutaa profesija. Bet diemzheel taa biezhi vien nav. Un ne jau taadeelj, ka jaunais cilveeks buutu dumjsh vai slinks (lai gan taadi gadiijumi arii meedz buut), bet gan taadeelj, ka par daudziem tieshajiem profesionaalajiem jautaajumiem tiek pateikts tikai tas, ka taa ir laba lieta un to vajag izmantot.
veesmina dazaas igliitibas iestadees jaamaacaas nedelja 3 dienas un sanaak , ka visu var apguut vismaz gadu atraak, bet kaa gan savadaak naudinju iekaseeesi? nevienu jau neuztrauc ka lauku studenti Riigaa maksaa par pilnu meenesi iiri tur kur naakas dziivot. kaut kad bija taadi varonji , kas vienaa gadaa 2 gadu programmu apguva. tagad vai taa var?
lar_unuruur
"kas vienaa gadaa 2 gadu programmu apguva"
Es uz to varu piebilst atkal to, ko teica normāla krievlaikos "sagatavotā" skolotāja, viņa teica, ka tagad tad, ko...
nākamās atbildes
Atbildes 1 līdz 20 (kopā 36) | nākamās >> |