"vispārējā" augstākā izglītība?
Ko tieši domā tie cilvēki, kuri "izdomā"/akreditē kaut kādas izglītības noteiktā specialitātē? Tie ir kaut kādi normatīvi, kuriem jāseko, veidojot akreditētās programmas? Labi, bet KAS normatīvus izstrādā?Nu teiksim, tas ir normāli, ja PAMATprofesijā nepieciešamo kredītpunktu skaits ir par vienu lielāks kā pilnīgi šai profesijai beznozīmīga mācībpriekšmeta skaits? Bet svešvalodai ir 2x vairāk? Labi, to vēl kaut kā var saprast, bet vienalga. PAMATPROFESIJĀ, primajā gadā ir.. kontaktstundu zem desmitās daļas. Ir okei tā?
Vai ekonomikai ir arī par 1 mazak? Es negribu tuvāk stāstīt, es par principu, jo NESAPROTU. Trīs gadi, bet PROFESIJU mācīs labi ja SEPTĪTO DAĻU no tur pavadītā laika. Priekš kam? Kas ir to izdomājis? Es nevainoju skolu, kāds tacu to "izdomā", dzer kafiju ar bulciņām no rīta, sēž pie sava acer`a un "izdomā". Varbūt fizmatiem pasniegsim bioloģiju? Priekš KAM? Laiku kavēt, sev un citiem. Visiem.
Es, dabistiski, visam piekrītu, jo vajag "korkas", tāpēc īpatnēji klausīties par... nu, to VAR "vajadzēties". Ko tas nozīmē? PRIEKŠ kam to darīt? Izauklēt kārtējās neprašas? Nav vieglāk vnk SAMAKSĀT un nekavēt ne manu, ne pasniedzēju laiku, rakstot kaut kādus nevienam nevajadzīgus darbus nozarēs, kuras nekad nebūs nepieciešamas?
"vispārējā" izglītība? 90% no laika būtu jāpavada domājot par mērķa profesiju, par LIETU. Par to, kas BŪS jādara, nevis kaut kādu tiem cilvēkiem nemūžam nevajadzīgu ekonomiku vai vēl visādām dabas blakusparādībam. Nē? Ta nav?
lar_unuruur
"kas vienaa gadaa 2 gadu programmu apguva"
Es uz to varu piebilst atkal to, ko teica normāla krievlaikos "sagatavotā" skolotāja, viņa teica, ka tagad tad, ko viņai augstākajā matetemātikā jāiedzen paurīšos mums tagad vienā semestrī, viņa krievlaika fizmatos studējusi GADU! Ot tā ot. "apgūt" "apgūšanai" "rozņj", pārfrāzējot mistera Foresta Gampa māmuliņu... "apgūt", es domāju, varētu pat i trīs, ja pilsonim nav 10h ikdienas darbos jāpavada un vel gaiša/uzsūktspējīga "galviņš". I trīs "apgūs". Nu nu... speciālistu kaltuves, bļiņ...
veesmina man ir klasesbiedrene kas t izdarija? tas gan bija pirms kadiem 18 gadiem Jelgavas LLA ekonomistos
spaare21
Tikko parunājos ar pasniedzēju kādā no Rīgas augstskolām.Puse,viņa saka,PUSE no studējošiem ir spējīga apgūt programmu.Pārējie...velk.Jo vidēji uztver.Nav izcili.Nav izslēgts,ka uztvertu vienkārši lēnāk,vai smadzenes pieaug vēlāk.Tad kādēļ nevarētu diferencēt programmas?Izstiept laika periodā,vai priekš tiem,kam smadzenes ļauj - sablīvēt?Arī viena otra programma esot sastādīta,maigi sakot,nevisai.Kaut kas tiek mācīts no sākuma,tad paķerts no beigām,tad kaut kad vidus tiek izskaidrots.Rezultātā daudzko students ir spiests iekalt,jo `dēļ nepareizās secības nespēj izprast.Jēga?Kas uzņemsies šajā" interesantajā "laikā pārstrādāt programmas?
Nopietna tēma.Veca kā pasaule.Gribētos vēl viedokļus...
VIZUAALAAmaaksla
Sen jau programmas kāds sagroza, lai bremzētu rīcības spējīgu cilvēku izaugsmi.
Globālistiem mankurti ir vajadzīgi.
Bet jāmācās! Un tieši vairāk vispārīgās lietas. Filozofija ir vajadzīga--tā ir domāšanas māksla. Ja cilvēks būs ar "pamatiem", viņš nebūs tik viegli ietekmējams no krievlaiku skolotāju puses:D:D:D:D:D:DUn nekad par kādu lietu nespriedīs bez konteksta:)
spaare21 Torpēd! paklau,Tev nav kādas domas šīs tēmas sakarā? M? :)))
lar_unuruur
"rezultāts ir atkarīgs no eksperimenta noteikumiem"/"eksperimenta apstākļi TIEŠI ieteikmē notikumu rezultātu"/(vēl vairāk)"viens un tas pats eksperiments, vienādos noteikumos(cik tos iespējams ievērot) var dot dažādus rezultātus".:)
Konteksts? Ārpus "konteksta" spriest par lietu, ir ...
riks "vispārējo" augstāko izglītību personāli jau sen izdomāju, noskatījies, cik daudz grādīgu pilsoņu pasaulē, kuri neko konkrētu un arī neko abstraktu neprot, tak ar izglītībām šķegolējās.
bitija
Visa gudrība slēpjas vārdu kopā "vispārējā izglītība". Ja kādam nav īsti saprotams, ir taču arī internetā pieejamas latviešu - latviešu jeb skaidrojošās vārdnīcas, nav vairs jājož uz bibliotēku.
P.S. Atšķirībā no vispārējās izglītības ir arī profesionālā:)
Kamija
pastāv izglītības standarts ;) tā kā atšķirībā no Tevis, esmu ar to iepazinusies, tad atzīšu - nemaz ne tik aplams kā Tu te stāsti ;) forši jau spriest par lietām, kuras nepārzini :)))))
studiju programmu nav tik vienkārši uzrakstīt kā Tev iespējams izskatās ;) ir obligātas prasības - cik kultūras, cik vēstures, cik ekonomikas jebkurā specialitātē, lai sauktos par augstāko profesionālo... turklāt tadad visi pāriet uz akadēmiskajām programmām pēc Boloņas standarta, tb, bez specialitātes - tikai grāds!
man mācoties formāli (ķeksīša pēc) likās tikai kādi 3-5 % no vielas :) laikam svarīgi ir pa priekšu apzināt savas vēlmes & iespējas (intelektuālās - es domāju)!
PS man sīkais arī nesaprot kapēc pamatskolā nav 100% sports, bet ir jāzubrās, piemēram, bioloģija ;)
Edg Kautkāds sviests ne izglītība. Tagad ir redzams cik zemu ir degradēta augstākā izglītība pa pēdējiem 20 gadiem. Nav brīnums kāpēc pie mums ir tik daudz muļķu. Bet par tām "akreditētajām augstskolām" varu teikt tikai vienu, studenta sekmes ir atkarīgas tikai no laikā iemaksātā piķa.
I_naara Edg, par to, ka degradēta, varētu piekrist. Izglītības kvalitāte arī šur tur ir apšaubāma. Bet par sekmju atkarību no maksājumiem noteikti nepiekrītu!
Abby_
Manuprāt šobrīd netiek vērtēta augstākā izglītība... tā ir tas ir labi... :(
Vairāk tiek vērtēts cilvēks ko viņš spēj paveikt...
2010-02-03
Alex_Jones
Pilnīgi piekrītu Edg!
Zinu pasniedzējus, profesorus un vidi.
Pasniedzēji - vienkārši kāšs naudu.. sajēgas par tēmu tiem ir pamaz un/jeb vismaz 20 gadus vecas lietas māca, kā jaunas!
Latvijā ir savairojušies tik daudz ambāļu ar Maģistra un arī jau Doktora grādiem, ka rodas jautājums: Kur tad ir progress un zinātniskie atklājumi, kur ir Publikācijas un Know-How..?
Ņirga nāk no tiem jaunizceptajiem "speciālistiem" (it īpaši no Turības)..
Ambīcijas - Ohohooo!
Spējas un radošais potenciāls - gavno!
Es tādus "speciālistus" filtrēju - HA XPEH !!!
MBA programma - latvijā ir totāla PORNOGRĀFIJA !
..the real meaning of "Graduation" ... Gradual Indoctrination...
Jordan Maxwell
Researcher and independent scholar in the fields of astro-theology, religion, secret societies, and the occult.
2010-05-10
velossniegt Piekrītu vienai daļai rakstītā. Jo tik tiešām Augstskolas taisa un pelna naudu, katru gadu nezin kāpēc ir kaut kādas pārreģistrēšanās , par ,kuru plēš naudu. Tas ir tā , aizej uz kasi un samaksā un tas skaitās ka esi piereģistrējies. Tie , kas mācās neklātienēs, saprotams paši studē un mācās mājās ,pēc sesiju nedēļas. Bet tie ievirzes bukleti ir tā sastādīti, nezin ar ,kuru vietu domājot. Kāpēc neviena instance to nepēta.: Piemēram, tur ir minēts kontaktstundu laiks ar lektoru katrā priekšmetā, tad stundu skaits praktiskajam darbam ,ja tādi ir un pats interesantākais stundu skaits personīgajam darbam ( mācībām ) mājās. Tur ir norādītas tik daudz stundas ,ka nabaga neklātniekam nepaliek laika, ne ēšanai , ne miegam, ne tualetei un pat nepietiek laika atpūtai. Un tik daudz stundu norādīts tikai vienam apgūstamajam priekšmetam, bet ir vēl vismaz 8 - 15 priekšmetu. Kur arī ir jāmācās. Tātad notiek plezīrs un plaģiātisms, jo visu to nevar paspēt, jo vienkārši pietrūkst stundu. 2010-12-08
fernfahrer vienā vārdā- akadēmiskā augstākā izglītība... 2012-06-10
men Pietrūka naudiņas -nevarēji nopirkt... man tevis žēl!? :)) 2014-03-01
<< iepriekšējās | Atbildes 21 līdz 36 (kopā 36) |