Par izglītību Latvijā - vai par pedagogiem aiziet netalantīgākie?

TVNETā ielika ļoti provokatīvu rakstu http://www.tvnet.lv/zinas/viedokli/523847
Pamanīju vienu komentāru
"...studēt pedagoģiju iet tie, kas citur netiek, no augstskolu absolventiem uz skolu aiziet tie, kas nav labākie beidzēji, bet skolās paliek tie, kas prot labāk sakārtot papīrus...
Diemžēl muļķi rada muļķus... :("
Tā kā šeit mīt gan skolasbērnu vecāki, gan skolotāji, tad jau var pavaicāt vai tam komentāram var piekrist?

joens      Tiem, kas naudu liek priekšā - vai nu mēs iegūstam izglītotus jauniešus vai arī "p!sam kapeiku" un izglītība kā tāda paliek kādā 4.plānā.

Ir problēma Latvijas mazapdzīvotība un mazās skolas, kas nevar uzturēt pilnu štatu skolotāju visiem priekšmetiem. Tad vismaz skolēnu transporta problēmai jābūt atrisinātai (ne tikai uz un no stundām, bet arī pulciņiem, sporta nodarbībām, mūzikas skolas utt.), un vēlams vadāt ne tālāk par 10-15 km (attiecīgi skolas pieejamības diametrs ir 20-30 km).

fokapirmais      Visi mēs esam skolā gājuši un tagad iedomājamiies par baigiem speciālistiem :) un arī :(.
Esmu jau minējis : apmēram 1976 gadā mans klases audzinātājs teica: bērni , izglītības sistēmā ir bardaks, ši tradīcija tiek sekmīgi turpināta un lielā mērā pateicoties tādiem talantīgiem cilvēkiem kā janisb, disneja, ibucis29 un līdzīgiem.

ucibucis29      "izglītības sistēmā ir bardaks, ši tradīcija tiek sekmīgi turpināta un lielā mērā pateicoties tādiem talantīgiem cilvēkiem kā janisb, disneja, ibucis29 un līdzīgiem."

interesants apgalvojums. Uz kādiem faktiem tas balstās? /ja pareizi esmu sapratusi, autors nestāv tālu no izglītības/

fokapirmais      ubicis29> īsa atbilde: es nepiekrītu nosaukto personu viedoklim.
Dzīvoju apmēram 300m attālumā no skolas, apmēram 33 gadus satieku vismaz vienu skolas darbinieku katru dienu ( tas par stāvēšanu) :)

limonija      hannaste -"nevajag "šaut uz pianistu" jeb skolotāju vien."(c) Pilnīgi piekrītu! Ierēdņi IM to sistēmu čakarē nonstopā, bet sabiedrībā tiek sēti mīti par tupiem un aprobežotiem pedagogiem. Kurā nozarē tad nav neviena nekompetenta darbinieka? Vai skolās tādi varētu būt vairāk(%) nekā jebkur citur? Tā domāt nav nopietni...Nepazīstu nevienu pedagogu, kurš nepārvalda mācāmo priekšmetu, bet dažiem ir saskarsmes problēmas vai pietrūkst harizmas, kā sekas ir disciplīnas trūkums, un bez disciplīnas neko nevar iemācīt, tas nu ir fakts. Pēdējos pārkārtojumus gan nepārzinu tik smalki, jo jau 5 gadus skolā nestrādāju, bet 30 gadi šajā lauciņā ir pavadīti, tāpēc atvainojiet manu pļāpību tēmas sakarā. Nav tik traka tā debilizācija, kā Mavs raksta, bet testi patiešām neveicina vielas apguvi -daudzi bērni nemācās, bet kontroldarbā šauj uz dullo, kaut ko jau arī ietrāpa pareizi:D Bet tā vairāk vai mazāk ir katra paša problēma - ir arī tādi, kas mācās un gūst lieliskus panākumus esošās sistēmas apstākļos, aizbrauc citur apmaiņas programmās un nemaz nejūtas ne dumāki, ne sliktāki, tā ka velns nav tik melns, kā te daži viņu mālē...
Algas jautājums - nūja ar diviem galiem, jo skaidrs, ka šāda alga nemotivē izcilniekus rauties uz pedagoga profesiju, un patiesībā jau politiķi nemaz negrib celt tās algas, jo nevar budžetu savilkt kopā, tad nu atkal palaiž mitoloģiju par "slikto skolotāju darba kvalitāti", lai attaisnotu to algas necelšanu - tāds nebeidzams riņķa dancis, besīgi.

riks      studēt pedagoģiju iet tie, kurus skolā skolotāji apbižojuši un kuri vismaz kautkā grib atriebties visai plašajai Pasaulei par grūto bērnību!

Ton_Etoile      janisb (2014-08-31 19:20) viedoklis

Skolotājam nav jāskaidro, bet jāsagatavo stunda lai skolēns pats izdarītu secinājumus, domātu un pat prastu palīdzēt klases biedram. Sagatavot šādu stundu ir krietni sarežģītāk un laikietilpīgāk (citreiz pat 5-6 astranomiskās stundas vienai mācību stundai. Skolā vairs nestrādāju, bet ar savu niecīgo pieredzi varētu kaut šobrīd novadīt stundu bez sagatavošanās, kur būtu tikai jāskaidro vai jāstāsta un pat ar aktīvāko skolēnu iesaistīšanu). Klausoties skaidrojumus neviens neko navar iemācīties (viena daļa skolēnu ir pret aktīvu pašu līdzdalību, jo tas liedz darboties ar savu iPod). Turklāt, skolotājs ir viens, bet skolēni pilna klase un katrs ar savu uztveri.
Alga? Par kādu algu Tu runā? Par tiem Ls 300, ko personīgi es nopelnīju 3. gadā strādājot 80h nedēļā? Ak, es muļķe! Vajag tak paņemt gatavu mācību grāmatu, gatavu skolotāja grāmatu un, neiedziļinoties tajā visā, aidā uz priekšu. Un nav nekādas nozīmes iegūtajai augstākajai izglītībai un diezgan stresainajiem darba apstākļiem (krīzei iestājoties, samaksa par slodzi tika samazināta līdz Ls 240 (minimālā tobrīd bija Ls 180))
Atceros Rīgas kolēģus (ne jau visi) : "Vai ta mūsu priekšmetā var izmantot interaktīvo tāfeli?" :D No bijušo rajonu centru skolu pedagogiem, piemēram, tādus tekstus nav nācies dzirdēt.

Bet par spīti visam, man saglabājušās labākās atmiņas par darbu skolā :)))

Lady_X      Es gan iespringu nevis par to teikumu, ko tēmā piemini, bet par šo:

/Kad iedomājos, ka Rīgas bērni pīpē «spaisu», man mati ceļas gaisā. Tad jau labāk lai viņi iet uz mūzikas skolu un pūš tauri!/

Nu gan mazākais ļaunums - pūst tauri:D!!!

skumjasaciis      Mums katram ir ļoti paveicies, ja izzināšanas ceļā ir sastapts Skolotājs, kuram vēl pēc daudziem gadiem gribas pateikt Paldies! Bet ir tādi, kuri diemžēl nav atstājuši neko... Nez kādēļ liekas, ka skolās ir palicis maz talantīgo Skolotāju, jo dažādu iemeslu dēļ viņi ir realizējušies citur... Zinu pat konkrētus piemērus, diemžēl.

inaralaima      Skolotāja darbs mūsu valstī ir pēdējais,ko cilvēks var izvēlēties.Pat pirmklasnieks nosauks savu audzinātāju tādos vārdos,ka bomzis pat nosarks.Ir totālā visatļautība,ka skolotāju lamā gan vecāki ,gan viņu bērni. 2022-04-19

Līdzīgi jautājumi
Uzdot jautājumu
Kontakti: info@jautajums.lv | Lietošanas noteikumi
jautajums.lv sadarbojas ar iepazīšanās portālu oHo.lv.
© 2010
Lietojam sīkfailus, lai personalizētu saturu un reklāmas. Sapratu